Budowanie relacji z mediami

Budowanie relacji z mediami

Termin realizacji

Data i miejsce szkolenia pozostają do ustalenia pomiędzy Stronami.

Trener

Jacek Cholewiński

Ramowy program zajęć

Jeśli ktoś chce funkcjonować we współczesnym świecie idei czy biznesu SKUTECZNIE – musi brać pod uwagę budowanie odpowiednich relacji z mediami – zarówno tradycyjnymi, jak i społecznościowymi. Bez nich można zapomnieć o masowej komunikacji przekazu firmy. 

Zakres programu:

  •   funkcja mediów we współczesnym świecie 
  •   charakterystyka mediów w Polsce (typy mediów i różnice między nimi) 
  •   rola mediów w tworzeniu wizerunku firmy / osoby 
  •   struktura redakcji (radio, TV, prasa)
  •   sposób pracy dziennikarza
  •   podstawowe narzędzia i techniki współpracy z dziennikarzami
  •   polityka medialna firmy
  •   wywiad – formy, rodzaje
  •   sposoby przygotowania się do wywiadu
  •   zachowanie w studiu telewizyjnym a radiowym
  •   autoryzacja wywiadów i wypowiedzi dla mediów
  •   etyka mediów
  •   prawo prasowe
  •   konstrukcja poprawnego i skutecznego komunikatu 
  •   wyrazistość mówienia (dykcja) 
  •   sposób operowania głosem 
  •   sposób użycia języka 
  •   co chcesz powiedzieć swojemu odbiorcy 
  •   sposoby przyciągania i utrzymywania uwagi 

Cel: poznanie sposobu funkcjonowania mediów i zdobycie umiejętności współpracy z dziennikarzami

Adresaci: rzecznicy prasowi, pracownicy działów PR, menedżerowie firm, organizacji i instytucji, pracownicy administracji i samorządów oraz osoby publiczne

Czas trwania: 1-2 dni

Najlepszym sposobem skutecznego szkolenia w zakresie budowanie relacji z mediami – jest dwudniowe szkolenie, dające możliwość natychmiastowego poprawienia najczęściej popełnianych błędów, a co za tym idzie najlepszego utrwalenia dobrych nawyków. Każdy będzie miał szansę wielokrotnie przeprowadzić nagrywane ćwiczenie-symulację różnych sytuacji takich jak rozmowa z dziennikarzem, wywiad, „setka” itp. Symulacje będą maksymalnie praktyczne –  przećwiczymy sytuacje standardowe, informacyjne jak i różnego rodzaju sytuacje kryzysowe. Wszystkie nagrania zostaną przeanalizowane przy wszystkich uczestnikach tak, by każdy mógł nauczyć się jak najwięcej – nie tylko widząc swoje błędy, ale także błędy koleżanek i kolegów. 

Kontakt

biuro@jacekcholewinski.pl